Psychologia Człowieka, psychologia rodziny, związków, rozwojowa, zaburzony obraz siebie, lęk przed porzuceniem, samouszkodzenia, samookaleczania

Forum psychika.

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

#1 2012-04-11 16:53:12

administrator

Administrator

Zarejestrowany: 2010-02-09
Posty: 109
Punktów :   

Efektywne słuchanie

Efektywne słuchanie

Komunikacja wymaga jedna osoba, aby porozmawiać i, co równie ważne, a drugi do słuchania. Nasza pierwsza myśl, kiedy myślimy o komunikacji, może być do rozważenia mówiącego zdolność do przekazania idei skutecznie. Co często zapominamy, że bez słuchacza głośnik może być równie dobrze mówić do wiatru. Równie skuteczne mówiąc jest nabyte umiejętności, więc jest dobry odsłuch. Niektórzy robią to lepiej niż inni. Ale każdy z nas może nauczyć się wzbogacić nasze własne umiejętności słuchania.

Zastanów się, co dzieje się, gdy słyszysz kogoś mówić. Zwrócić uwagę na osoby wyglądu, do działalności w tle, do tego co robiłeś wcześniej w ciągu dnia, do rozmowy trzeba było z kimś innym, lub do kontrargumentem, a jak będzie przedstawić go. Twoje flits umysł od tematu, jak wziąć w zaledwie fragmentami tego, co druga osoba mówi. Wydaje się więc dziwnego, że ludzie rozumieją się nawzajem, jak robią. Głośnik przekazuje tylko część prawdziwego znaczenia zamierzonego idei - i słuchacz może odebrać tylko na ułamek przekazywanych informacji. Myślimy, że wiemy, co głośnik próbował powiedzieć, ale często jesteśmy absolutnie błędne. (Czy kiedykolwiek grał "Gra plotka" w dużym kole? Pierwszym szeptem, osoba wiadomość następny w kolejce, a to wiadomość przechodzi od osoby do osoby, aż dojdzie do końca okręgu. Coś jak "dwa kocięta grali w piłkę z ciągiem "łatwo mutuje w" Lion Sleeps Tonight "jako wiadomość przekazywana jest na okręgu.)

Słuchanie jest sama forma komunikacji. Słuchanie innej osobie wysyła wiadomość, że Ci zależy i że jesteś naprawdę zainteresowany w drugiej osobie pomysłów. Bez umiejętności słuchania skutecznie, prawdziwej bliskości i wzajemnego szacunku między partnerami, dwie z cech udanego związku, nie są w ogóle możliwe. Gdy nie uda Ci się słuchać swojego partnera, możesz przekazywać wiadomości, że on lub ona nie liczyć, że jesteś jedna z całą wiedzę, i że brakuje szacunku dla swojego partnera. Są to ledwie cechy relacji rozwija się i wzajemnie korzystne. Skutecznym środkiem Listening że chcesz uczyć się od, cieszyć się, obchodzi, zaufanie, zrozumienie i pielęgnowanie swojego partnera. Dobry słuchacz wysyła wiadomość, że on lub ona jest zainteresowana świata i nowych pomysłów i doświadczeń życiowych. Aby posłuchać dobrze jest jeden sposób, aby pokazać, że można kochać dobrze.

Naucz się słuchać Skutecznie

Pierwszym krokiem w opanowaniu dobrych umiejętności słuchania jest uświadomić sobie, dlaczego słucha ważne w twoim życiu i związkach. A następnym krokiem jest po prostu zacząć to robić. Ćwicz słuchanie kiedy tylko możesz.

Oto kilka zasad, aby rozpocząć proces:

    Nigdy nie przerywaj, kiedy druga osoba mówi. Pozwól głośnik do zakończenia jego lub jej myśli.
    Wyeliminowanie czynników rozpraszających - położyć książkę w dół lub wyłączyć telewizor.
    Utrzymuj kontakt wzrokowy podczas gdy druga osoba mówi.
    Wyciągnij swoje krzesło bliżej i skłaniają się ku głośnika.
    Trzymaj postawa otwarta - bezpośrednio twarz swojego partnera i opuścić ręce i nogi skrzyżowane.
    Daj werbalnych i niewerbalnych reakcji na co mówca mówi - "tak, widzę," kiwać głową, uśmiech, czy marszczeniu brwi, gdy jest to właściwe.

Słuchanie jest więcej niż biernie milczenie podczas gdy rozmówca mówi. Jest druga połowa aktywnego procesu współpracy. Pierwszy poziom to słuchania. W tym trybie bierzemy na stanowisku, że jesteśmy naprawdę zainteresowany w drugiej osobie punktu widzenia. Akceptujemy fakt, że musimy się nauczyć czegoś nowego z interakcji. Jednak ten poziom odsłuchu ma swoje ograniczenia. Nawet jeśli jesteśmy uważni, wciąż przyjąć założenia o wiadomości i staramy się wypełnić luki cokolwiek to jest, że chcemy usłyszeć. Na tym poziomie nie sprawdzić, czy to, co słyszeliśmy, co głośnik naprawdę chciał powiedzieć.

Sekundy, a mocniejszy, poziom jest aktywne słuchanie (lub refleksyjne słuchanie). Zakłada się, że komunikacja jest naprawdę proces dwukierunkowy, który obejmuje udzielanie informacji zwrotnej. Aktywne słuchanie wymaga, by sparafrazować słuchacz, wyjaśnić i dać informację zwrotną.

    Parafrazując jest najważniejszym elementem aktywnego słuchania. Gdy twój partner mówi coś interesującego, należy powtórzyć własnymi słowami to, co usłyszał twój partner powiedzieć. Możesz podać lead-in, takie jak "Co słyszę można powiedzieć, że ..." lub "Więc jeśli jestem poprawna, mówisz mi, że ...." Parafrazując pozwala skorygować błędne wyobrażenia, które występują, daje nam szansę oprzeć przeszkód dobrego słuchania, utrzymuje Ciebie i Twojego partnera z coraz defensywny lub uczucie niezrozumiany, a pomaga nam pamiętać, co zostało powiedziane.
    Wyjaśnienie zapewnia większą głębię do słuchania procesu niż zaledwie parafrazy. Twoim celem w wyjaśnianiu jest do zadawania pytań dotyczących tego, co mówca mówi w sposób pomocny i empatyczny. "Więc jak się czułeś, kiedy odrywa Was?" "Co myślisz, kiedy powiedziałem, że nie chciał wziąć tej podróży?" Wyjaśnienie nie wiąże się poniżanie, manipulowanie lub zmuszanie partnera w jakikolwiek sposób. Jego celem jest informowanie głośnik, który jesteś zaangażowany w słuchanie i chcą wiedzieć więcej o poszczególnych punktach.
    Udzielanie informacji zwrotnej obejmuje dostarczanie swoje osobiste przemyślenia na temat tego, co twój partner powiedział, nie ulegając przeszkody na drodze do dobrego słuchania. Możesz spokojnie podać własne opinie, myśli i uczucia. To daje swojemu partnerowi jeszcze jedną szansę, aby sprawdzić, czy masz wiadomość i sprawdzić poprawność jego komunikacji. A może twój partner może zyskać nowego lub szersze spojrzenie na to, co mówiono.

Słuchanie jest umiejętnością, większość z nas nigdy nie nauczył się jako przedmiotu szkolnego. Zakładamy, że słuchanie jest czymś, co przychodzi naturalnie. Zbyt często słyszymy to, czego potrzebujemy, aby usłyszeć, a nie co druga osoba naprawdę chce powiedzieć. Nasza niezdolność do słuchania jest często u podstaw naszych międzyludzkich konfliktów. Dobre relacje cechuje dobre umiejętności słuchania ze strony obojga partnerów. Kiedy słuchamy dobrze z kimś nie tylko pokazać, że poszanowanie osoby i opieki, ale pokazują, że jesteśmy otwarci na otaczający nas świat.

Przeszkody na drodze do dobrego Słuchanie

Prawdziwe słuchanie jest umiejętnością, która wymaga praktyki i uczciwie spojrzeć w jaki sposób radzić sobie ze światem. Jeśli masz tendencję do podjęcia nieufnie lub wojowniczy postawę wobec innych ludzi przez większość czasu, może to być trudne do angażowania się w słuchaniu i otwarty. To samo jeśli musisz zadowalać innych lub być zależne od relacji z innymi ludźmi przez większość czasu - staje się trudno naprawdę słyszeć to, co starają się powiedzieć ... i usłyszysz tylko to, co trzeba usłyszeć.

Spójrz na niektóre z typowych przeszkód aktywnego słuchania, które zwykle zakłócają zdrowego komunikacji. Naucz się rozpoznawać je, gdy są one dzieje. I pamiętaj, że przeszkody mogą być zwykle usunięte.

Będąc osądów: Kiedy już dokonano negatywny osąd o kimś, to przestać słuchać otwarcie do tego, co mają do powiedzenia. Możesz słuchać jedynie do zebrania dowodów, które obsługuje swoją negatywną opinię o drugiej osobie. Niestety, jeśli nie jesteś w stanie wysłuchać całości, co dana osoba mówi, zostaniesz zamknięty w swojej negatywnej opinii.

Próby: Twój umysł aktywnie tworzy swój argument przeciwko mówiącego punktu widzenia, jak to jest przedstawione. Oznacza to, że masz swoje ustalone poglądy i że jesteś zamknięty na co innego ma do powiedzenia.

Filtrowanie: Usłyszysz kilka rzeczy, że wszystko inne mówienie o, ale nie. Być może niektóre tematy, jak mówiącego złości na ciebie, który po prostu zablokować, bo nie są gotowe do radzenia sobie z nimi jak druga osoba może być. Filtrowanie może być pomocne, gdy jest używany do zmniejszenia wpływu wychowywania się unikać tematu, ale nadal go długo zazwyczaj oznacza, że ​​najlepiej jest zbadać znaczenie za swoje potrzeby aby odciąć się od niektórych informacji.

Doradztwo: Czasami ludzie po prostu trzeba usłyszeć. Nie mamy rozwiązać każdy problem pozostałe mówienie o. Udzielanie porad, zamiast po prostu słuchanie może czujemy potrzeby, lub może to być sposób na zdystansowanie się od słuchania nawzajem prawdziwe uczucia. Aby poinformować kogoś innego, jak powinni czuć się lub zachowywać może być sposobem na pomniejszanie ich lub mówiąc im, że nie należy ufać. Chyba że rada jest proszony o podanie, może być najlepiej nie dać.

Pamiętaj Reading: Możesz pominąć to, co twój partner mówi i spróbować dowiedzieć się, co on lub ona jest naprawdę chce powiedzieć. Jesteś działając jak ekspert na partnerze uczuć, ale to pozbawia partnera w możliwość komunikowania się swobodnie i ze szczerością - i aby zrozumieć partnera stwierdził punkt widzenia.

Przyjemne: <Jesteś tak zaniepokojony bycie miłym, utrzymanie pokoju i placating że będziesz skakać zgodzić tylko zachować wszystko szczęśliwy i gładka. Pomocne może być przyjrzeć się dlaczego czujesz się zmuszony to zrobić i co to może oznaczać dla Waszego związku. Ponownie chęć proszę uniemożliwia przesłuchanie, co twój partner naprawdę potrzebuje do powiedzenia.

Odchylania: Kiedy pewien temat jest podnoszony, że czujesz się nieswojo, przekierować rozmowę do czegoś innego. Powiesz żart lub zmienić temat, nawet jeśli temat jest prawdziwy niepokój swoim partnerem.

Słuchanie Ćwiczenia dla Pary

Słuchanie wzajemny jest potężnym narzędziem dla par, które muszą poprawić swoją komunikację. Pary, które starają to może stać się świadomi tego, jak ograniczona komunikacja z nimi była w przeszłości. Uczą się także skuteczną techniką, która może zwiększyć szacunek, zaufanie i intymność ich związku. Ćwiczenie to może wydawać się zorganizowany i być może wymyślony na początku, ale pobyt z nim. Do nagrody mogą być ogromne.

Para decyduje się na drobne nieporozumienia, które muszą porozmawiać. Każdy partner ma zakrętów jest albo głośnik lub słuchacz. Głośnik posiada pięć minut mówić bez przerwy. Jako głośnik, mówić o problemie, jak go widzisz. Przedstawić swoją argumentację krótko i trzymać się tematu. Pamiętaj, aby użyć "I oświadczenia", aby zaprezentować swoje poglądy i nie zrzucać winę na swojego partnera (czyli po prostu porozmawiać o tym, jak się czujesz o konflikcie z pominięciem swojego partnera w pozycji obronnej). Po pięciu minutach twój partner (słuchacz) będzie ustnie podsumować to, co on lub ona nie słyszała. Dzięki temu głośnik do wynajęcia słuchacz wie, czy coś zostało pominięte lub jeśli został on błędnie interpretowane. Iść aż mówca czuje, że punkt został całkowicie słyszał.

Jako słuchacza, zwrócić szczególną uwagę na to co się mówi i spróbuj dostroić się do potrzeb partnera. Jeśli podsumować to, co twój partner powiedział, upewnij się, że nie zgadzam się kłócić, czy krytykować. Tylko powtórzyć to, co słyszeliście.

Teraz zmienić pozycję. Głośnik staje się słuchaczem i słuchacz, głośnik. Postępuj tak samo, dopóki nowy głośnik czuje się zadowolony, że jego stanowisko zostało zrozumiane. Ważne jest, aby dopuścić do tego ćwiczenia włączyć się w kłótnię. Ponieważ jest to skuteczny sposób nauczyć się słuchać i komunikować się lepiej, wiele osób woli spróbować z prezentem terapeuta, przynajmniej na pierwszych prób kilka.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plmaterace rehabilitacyjne