Psychologia Cz³owieka, psychologia rodziny, zwi±zków, rozwojowa, zaburzony obraz siebie, lêk przed porzuceniem, samouszkodzenia, samookaleczania

Forum psychika.


#1 2012-04-11 15:54:57

administrator

Administrator

Zarejestrowany: 2010-02-09
Posty: 109
Punktów :   

Hipotezy o zwi±zkach internetowych

Hipotezy o zwi±zkach internetowych

        Wersja tego artyku³u zosta³a opublikowana jako: Suler, JR (2004). Psychologia relacji tekstowych.
        W Porady internetowe: podrêcznik dla specjalistów od zdrowia psychicznego (R. Kraus, J. Zack & G. Striker, EDS). Londyn: Elsevier Academic Press.


    Mimo, ¿e cyberprzestrzeñ jest wype³niony ró¿nego rodzaju obrazów i d¼wiêków - i coraz bardziej multimedialny bogaty ka¿dy dzieñ - wiêkszo¶æ relacji miêdzy lud¼mi tworz± i wzrastaæ w tekst maszynowy. E-mail prawdopodobnie stanowi najbardziej jeden-na-jeden zwi±zane, ale fora dyskusyjne, czat i komunikatory równie¿ jednoczenia ludzi. Nawet strony internetowe, szczególnie te o charakterze autobiograficznym, mog± prowadziæ do przyja¼ni i romansów. Strona zaczyna siê jak jeden do wielu relacji miêdzy Stwórc± a czytelnicy - a czasem, kontakt za po¶rednictwem prywatnej poczty e-mail od czytelnika i pisarza poprawia ten zwi±zek i przenosi go do bardziej osobistej, jeden-na- jeden poziom. Takie relacje tekstowe nie s± unikalne dla cyberprzestrzeni. Scenariusz zosta³ pod³±czony do swoich czytelników tak d³ugo, jak nie by³o ksi±¿ek. Listy zosta³y uzupe³nione F2F relacje od narodzin alfabetu. Tyle, ¿e cyberprzestrzeñ dokona³ relacje tekstowe o wiele ³atwiejsze i skuteczne na dzieñ-to-day poziomie.

    Wiêc jak relacje tekstowe dzia³a? Jakie s± plusy i minusy? Poni¿ej znajduje siê lista hipotez, ¿e mam zbieraæ z artyku³ów przeczyta³em i pi¶mie, a od moich rozmów z wszelkiego rodzaju ludzi, on-line i off. Mam zebra³ je lu¼no na 7 kategorii. Niektóre z tych hipotez jest bardziej wytrzyma³y ni¿ inne, ale to tylko hipotezy - nie prawdy wyryte w kamieniu.


    1. Subiektywne do¶wiadczenie z komunikacji tekstowej

    1,1. Dyskusja tekst jest wyrafinowany, wyraziste form± sztuki. Ludzie ró¿ni± siê ich zdolno¶æ do wyra¿ania siebie poprzez tekst. Choæ mo¿e to siê nauczyæ, niektórzy ludzie s± z natury dobrzy.

    1,2. Niektórzy ludzie s± bardziej czu³e w wykrywaniu sens i nastrój wyra¿ony "miêdzy wierszami" komunikacji tekstowej. Istnieje specjalny rodzaj interpersonalnej empatii, która jest unikalna dla relacji tekstowych.

    1,3. Psychologiczne znaczenie ludzi kojarzy z "na pi¶mie" (czêsto zwi±zane z lat szkolnych) wp³ynie na sposób do¶wiadczaj± komunikacji tekstowej. Ludzie z niepewno¶ci o pi¶mie wol± pogawêdkê mailow±.

    1,4. Niektórzy ludzie mog± odczuwaæ komunikacjê tekstow± jako rodzaj "po³±czenia" z umys³em Online Inne.

    1,5. Ludzie do¶wiadczaj± inne przes³anie tekstu jako "g³os" w ¶rodku g³owy.

    1,6. Komunikacja Tekst restrukturyzuje sposób my¶lenia ludzi o swoich zwi±zkach i w³asnych.

    1,7. Ludzie mog± odczuwaæ tekst z ich internetowych relacji jako "sztuki" tych relacji.

    1,8. Niektórzy ludzie do¶wiadczaj± ich przes³anie jako kawa³ek siebie.

    1,9. Mimo, ¿e mo¿emy nie byæ w pe³ni ¶wiadomi, ¿e zawsze rozwój mentalny wizerunek innej osoby w zwi±zku tekstowym.

    1,10. Humor, a zw³aszcza sarkazm, trudno jest wyraziæ w relacjach tekstowych.

    1,11. Relacje tekstowe nadaj± siê do "wielozadaniowych" - tj. prowadzenia wielu zwi±zkach jednocze¶nie.

    1,12. W relacjach tekstowych jeden uczestniczy w relacji, jednocze¶nie obserwuj±c siebie w relacji ("widzenie" siebie na ekranie).

    1,13. Odbieranie ¿adnej odpowiedzi w relacji tekstowej wydaje siê wynikaæ w prognozach co do których osoba nie odpowiedzieæ.

    1,14. A osoby ambiwalencja o intymno¶ci mo¿e byæ wyra¿ona w komunikacji tekstowej, która jest paradoksalne po³±czenie pozwala, by ludzie byli uczciwi i czuæ siê blisko, przy jednoczesnym zachowaniu ich odleg³o¶ci.


    2. Zwi±zek pomiêdzy F2F i zwi±zków internetowych

    2,1. Dla niektórych ludzi, relacje tekstowe zachêciæ wiêcej autoekspresji i autorefleksja ni¿ komunikacja F2F. Dla innych mniej.

    2.2 Niektórzy ludzie relacje tekstowe do¶wiadczenie jako bardziej przewidywalne, bezpieczne i mniej niepokoj ni¿ relacje F2F r.

    2,3. Ludzie, którzy s± bardzo s³owny i wyraziste nieaktywny nie mo¿e byæ w internetowej relacji. I vice versa.

    2,4. Ludzie, którzy nie posiadaj± F2F umiejêtno¶ci werbalnych mo¿e preferowaæ relacje tekstowe.

    2,5. Niektóre wa¿ne aspekty danej osoby mo¿e byæ oczywiste w-osoby, ale prawie niewidoczne w Internecie.

    2,6. Niektórzy ludzie wol± relacjê tekstow± nad wiedz±c wzajemnie F2F.

    2,7. Elementy internetowych ludzkich relacji mo¿e ujawniæ czego brakuje w ich F2F relacji.

    2,8. W relacjach tekstowych, niektórzy ludzie badaæ ich interpersonalny styl i eksperymentowania z nowymi zachowaniami. Co siê nauczyæ online mog± byæ realizowane w trybie offline relacje.

    2,9. Online relacje tworz± i znikn±æ ³atwiej ni¿ F2F relacji.

    2,10. Intymno¶æ rozwija siê szybciej w relacji tekstowych ni¿ w F2F relacji.

    2,11. £±cz±c F2F kontaktu z internetowym kontakcie z ró¿nymi typami oferuje ludziom mo¿liwo¶æ poznania i integracji ró¿nych style poznawcze i sposobów bycia. Ró¿ne kana³y komunikacji mog± pracowaæ najlepiej dla ró¿nych ludzi.

    2,12. Bliskie zwi±zki naturalnie forum przej¶æ do F2F spotkañ.

    2,13. Spotkanie F2F na pierwsze zmiany czasu jak jeden nastêpnie postrzega inne online.

    2,14. Spotkanie F2F wzbogaca online zwi±zku i / lub kwestionuje obraz jeden mia³ z Online Inne.

    2,15. Interakcja z kim¶ online i offline na bie¿±co mo¿e spowodowaæ "oddzielnych ¶cie¿ek" zwi±zku. Zwi±zek mo¿e byæ nieco inna online ni¿ jest w trybie offline.


    3. Nieobecni sygna³y F2F i stymulacji

    3,1. Brakuje F2F sygna³y, komunikacja tekstowa mo¿e byæ ograniczone, niejednoznaczne i ³atwym celem dla niezrozumienia i projekcji.

    3,2. Brakuje F2F sygna³y, komunikacja tekst disinhibits ludzi, zachêcaj±c ich do wiêkszej otwarto¶ci i uczciwych ni¿ zwykle, lub zachêcanie ich do dzia³ania na niew³a¶ciwie.

    3,3. Brak kontaktu dotykowego i cia³o mo¿e znacz±co zmniejszyæ do¶wiadczenie intymno¶ci w relacjach tekstowych.

    3.4 Niektórzy ludzie s± przyci±gane do Cisza mniej wizualnie stymulowanie, a nie dotykowe jako¶ci relacji tekstowych.

    3,5. Osoby borykaj±ce siê z lêku spo³ecznego lub z zagadnieñ dotycz±cych wstydu i winy mo¿e byæ wystawiony na relacje tekstowe, w których nie mo¿na "zobaczyæ".

    3,6. Komunikacji tekstowej umo¿liwia ludziom unikn±æ F2F sygna³y, które s± rozpraszaj±ce lub bez znaczenia dla relacji.

    3,7. Bez zwracania uwagi na F2F sygna³y, relacje tekstowe umo¿liwiæ ludziom ³±czyæ w bardziej bezpo¶redni sposób do psychiki drugiego.


    4. Zapisane wiadomo¶ci

    4,1. Zapisane wiadomo¶ci mog± byæ dok³adne informacje na prze¿ywanie i przewarto¶ciowania relacji. Zapewniaj± one ci±g³o¶æ tych stosunków.

    4,2. Cytowany tekst mo¿e byæ cytowana jako "dowód" czego¶ kto¶ wcze¶niej powiedzia³, ale cytowany tekst mo¿e byæ wyrwane z kontekstu i zestawione z innymi cytowanego tekstu, która zak³óca jego znaczenie.

    4,3. Zapisywanie dialogów tekstowych mo¿e pomóc ludziom zmniejszyæ liczbê b³êdów w sobie przypomnieæ, z których czê¶æ mo¿e byæ spowodowane zniekszta³conymi postrzeganiu drugiej osoby.

    4,4. Zapisany tekst czytany w ró¿nych okresach czasu bêd± interpretowane ró¿nie w zale¿no¶ci od zmian osoby stan umys³u i ogólnego psychologicznego kontekstu, w którym tekst jest czytany.

    4,5. Ludzie ró¿ni± siê w jakim stopniu ich wiadomo¶ci oszczêdzaj± i jakie rodzaje komunikatów one uratowaæ. Odzwierciedla to ich postawa i styl bycia w zwi±zku.

    4,6. Za pomoc± kilku sekcji cytowanego tekstu w jednej wiadomo¶ci, wiele warstw w³asnego internetowego relacji mog± byæ adresowane jednocze¶nie ... czasami znacznie ró¿nych warstwach.


    5. Czasowo¶æ i stymulacji (asynchroniczne / synchroniczne czynniki)

    5,1. Mo¿liwo¶æ opó¼nienia odpowiedzi na e-mail i fora mo¿e zwiêkszyæ samokontrolê, autorefleksja, a asymilacja do¶wiadczeñ w zwi±zku.

    5,2. Opó¼nione komunikacja tekst pozwala ludziom mówiæ dok³adnie to, co chc± powiedzieæ.

    5,3. Podczas emocjonalnych punktów asynchronicznego relacji tekstowej, czasami ludzie odpowiadaj± natychmiast, bez korzystaj±c z opó¼nieniem.

    5,4. Poniewa¿ komunikacja tekst jest wolniejsze ni¿ rzecz bior±c, ludzie s± motywowani do "dostaæ siê do punktu".

    5,5. Ludzie ró¿ni± siê w intensywno¶ci i czêstotliwo¶ci, ¿e przeka¿± za po¶rednictwem tekstu. Dostosowanie siê do drugiej osoby tempie to wa¿ne w zwi±zku.

    5,6. Krótkie i d³ugie opó¼nienia w wymianie tekstowych wymaga ludzi, aby "w synchronizacji" ze sob± w komunikacji, które bêd± bardziej skuteczne.

    5,7. Zmiana stymulacji komunikatów odzwierciedla zmianê relacji.

    5,8. W trakcie trwaj±cego stosunku tekstu, nie bêdzie zmiany rytmu spontaniczne i przemy¶lane wiadomo¶ci jest równoznaczne z przyp³ywy i odp³ywy relacji samego.

    5,9. £atwy i ci±g³y okazja, aby wys³aæ wiadomo¶æ do innej osoby mo¿e stworzyæ pocieszaj±ce wra¿enie, ¿e po³±czenie do tej osoby jest "zawsze" lub nawet, ¿e druga jest "zawsze obecny." Poczucie odrêbno¶ci mo¿e zostaæ z³agodzone.

    5,10. Uczucie obecno¶ci drugiej osoby jest silniejsza w komunikacji synchronicznej, ¿e s± obecne w-chwili. Uczucie obecno¶ci drugiej osoby jest silniejsza w komunikacji asynchronicznej w które ludzie maj± mo¿liwo¶æ wyraziæ z³o¿ono¶æ i subtelno¶æ w co pisz± o sobie.

    5,11. Spotkanie na przyjaciela forum e-mail lub wiadomo¶æ na czacie jest znakiem zwiêkszonej intymno¶ci i / lub zaanga¿owanie w zwi±zek. Kontakt z czatu znajomego poczt± e-mail jest znakiem zwiêkszonej intymno¶ci i / lub zaanga¿owanie w zwi±zek.

    5,12. Niektórzy ludzie cieszyæ siê i korzystaæ ze spontaniczno¶ci± i konkretnego granica doczesnego, który jest zaanga¿owany w czatowych spotkañ.

    5,13. Czat spotkania stworzyæ punkt po punkcie powi±zanie, która zwiêksza poczucie intymno¶ci, obecno¶æ i "przybywaj±cych razem" na pomys³y.


    6. Konstrukcja wiadomo¶ci

    6,1. Relacje tekstowe nie s± takie same jak tradycyjnych formie pisemnej dzia³añ, w tym pisania listów.

    6,2. Ogólny wizualny budowa wiadomo¶ci tekstowej (czêstotliwo¶æ przerw linii, wielko¶æ ust, wprowadzenie cytowanego tekstu itp.) ujawnia osoby nastrój i stan umys³u.

    6,3. Pisanie styl i skuteczno¶æ zmiany w wyniku, co dzieje siê w trwaj±cym zwi±zku. Sk³ad mo¿e staæ siê bardziej przypadkowy, szczegó³owy i wyrazisty jako zwi±zek rozwija i ludzie czuj± siê bezpiecznie na zwiedzanie, ale ustêpuje, kiedy czuj± siê zagro¿one, przeszkadza, czy z³y.

    6,4. W trwaj±cym relacji tekstowej, ludzie zaanga¿owani rozwijaæ swój w³asny "jêzyk", skrótów, symboli i phrasings.

    6,5. Temat tytu³ wiadomo¶ci jest wa¿na warstwa komunikacji. Mo¿e to prowadziæ do zaznacz, opracowania, a nawet sprzeczne konkretnego pomys³u w wiadomo¶ci.

    6,6. Nawet bardzo proste zachowania, jakby powiedzieæ "cze¶æ", mo¿na wyraziæ na wiele ró¿nych sposobów, w subtelnych.

    6,7. Nawiasach Expressions (zachowania lub wewnêtrznych my¶li opisane jako "wydzielone" w nawiasach) mo¿e byæ tak wyraziste, a mo¿e bardziej wyraziste ni¿ F2F sygna³y.

    6,8. Korzystanie z emotikonów przyczepy, czapki i inne techniki klawiatura dodaje niemal nieskoñczon± ró¿norodno¶æ twórczej ekspresji do wiadomo¶ci tekstowej.


    7. Online to¿samo¶æ i interpersonalne style

    7,1. Danej osoby styl pisania i format wiadomo¶ci odzwierciedla swoj± osobowo¶æ. Zmiany w stylu i formy odzwierciedlaj± zmiany nastroju i my¶lenia.

    7,2. Niektórzy ludzie wyra¿aj± swoje "prawdziwe ja" w relacji tekstowych, albo wierz±, ¿e tak.

    7,3. Pomimo ¶wiadomych prób zaprezentowania siê dok³adnie tak, jak kto¶ chcia³, ukrytych elementów w³asnej osobowo¶ci nie¶wiadomie powierzchniowych w komunikacji tekstowej.

    7,4. Line imiê / s i to¿samo¶ci, które ludzie wybieraj± dla siebie odzwierciedla ich osobowo¶æ.

    7,5. Spo³ecznie niespokojnych osób mo¿e cieszyæ siê i korzystaæ z relacji tekstowych. Relacje tekstowe mog± byæ wykorzystywane do znieczulaæ spo³eczne niepokoje i budowaæ umiejêtno¶ci spo³eczne.

    7,6. Mówi±c o czyich¶ internetowych relacji tekstowych z przyjació³mi i rodzin± pomaga jeden lepiej perspektywê tych relacji.

    7,7. Jako sposób na unikniêcie "mówi±c ich po¿egnania," Online zwi±zki i grupy mog± mieæ tendencjê do "spaliæ na panewce" przez ludzi wysy³aj±cych stopniowo coraz mniej wiadomo¶ci.

    7,8. Nawet audio i wizualne technologia internetowa stanie siê ³atwiejsze i tañsze w obs³udze, komunikacja tekst nigdy nie znikn± i bêd± preferowane przez niektórych ludzi.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plmaterace rehabilitacyjne