Psychologia Cz³owieka, psychologia rodziny, zwi±zków, rozwojowa, zaburzony obraz siebie, lêk przed porzuceniem, samouszkodzenia, samookaleczania

Forum psychika.

  • Nie jeste¶ zalogowany.
  • Polecamy: Gry

#1 2012-04-11 16:09:41

administrator

Administrator

Zarejestrowany: 2010-02-09
Posty: 109
Punktów :   

MODEL rozwi±zywania konfliktów

MODEL rozwi±zywania konfliktów
Czas: oko³o 45-60 minut
Cel: opracowanie rozwi±zania zorientowane na model rozwi±zywania konfliktów

Ka¿dy partner bêdzie skrêciæ bêd±cy nadawc± i odbiorc±. Nadawca rozpocznie z ma³ym, ale prawdziwe, konfliktów, które mia³y miejsce w zwi±zku. Korzystaj±c z tej strategii, argumenty bêdzie rozwi±zywanie problemów sesji.


I. KOMUNIKACJA konfliktu

1. Nadawca wprowadzi konfliktu za pomoc± "ja" wiadomo¶æ. "I" format wiadomo¶ci u³atwia dzielenie siê troski bez rzucania winy lub oskar¿aj±c odbiornika.


"Ja" FORMULA WIADOMO¦Æ:

"I FEEL (uczucie nie, my¶l) KIEDY (nonjudgemental opis zachowania / s), poniewa¿ (koncentrowaæ siê na sobie i spróbowaæ dowiedzieæ siê o przyczynach uczucia).


Przyk³ad:
Nadawca: ". Czujê siê sfrustrowany, kiedy wychodzisz naczynia w zlewie, bo sprawia, ¿e ​​kuchnia wygl±da niechlujnie, a tak¿e zgodzili¶my siê umie¶ciæ nasze naczynia w zmywarce do naczyñ"

2. Nastêpnie odbiornik odzwierciedla wiadomo¶æ z powrotem do nadawcy, wskazuj±c, ¿e on / ona jest s³uchanie, a tak¿e upewniæ siê, on / ona rozumie wiadomo¶æ.

Przyk³ad:
"Tak, czujesz siê sfrustrowany, gdy widzisz naczynia i pozostawionych w zlewie. Czy to prawda? "

3. Nadawca wyja¶nia, czy potwierdza, ¿e ​​odbiorca zrozumia³ wiadomo¶æ.

"Tak, to wszystko."

4. Odbiornika potem mówi: "Czy jest co¶ wiêcej o tej sprawie?" Odpowied¼ ta jest niezbêdna, aby odbiorca bêdzie mia³ czasu przedstawiæ komunikat w jego ca³o¶ci. To równie¿ oznacza, ¿e ​​odbiornik jest s³uchanie i chc± us³yszeæ ca³± wiadomo¶æ.

5. Nadawca mo¿e wtedy dodaæ wiêcej, je¶li ona wybiera:

Nadawca: "Tak, czujê siê bezsilny i z³y, bo zgodzi³ siê na co¶ i po prostu nadal lekcewa¿yæ nasz± zgodê."

6. Odbiornik odzwierciedla ponownie:

Odbiornik: "To sprawia, ¿e ​​jeste¶ z³y, i czujesz siê bezsilny, ¿e nie utrzymaæ nasz± umowê, prawo"

Nadawca: "Tak."


TERAZ Wiadomo¶æ zosta³a wys³ana, odebranych i wyja¶nione. Trwa to do NADAWCY czuje to zosta³o prawid³owo przekazane.

7. Odbiornik zapewnia teraz walidacji do nadawcy. Odbiornik nie musi zrozumieæ, dlaczego nadawca czuje siê jak oni, on / ona mo¿e jeszcze potwierdziæ swoje uczucia.

Odbiornik: ". Mogê zrozumieæ, dlaczego mo¿na czuæ z³o¶æ i frustracjê, gdy widzisz naczynia, poniewa¿ czujesz, nie robiê tego, co powiedzia³em ja bym zrobi³"

Nadawca: "Tak, dziêkujê."


II. ROZWI¡ZYWANIE PROBLEMÓW


Nadszed³ czas, przeszli do rozwi±zywania problemów FAZY. Wa¿ne jest, aby zrozumieæ, ¿e jest zawsze nadawcy który ma problem. W tym przyk³adzie, JEST nadawcy który czuje siê sfrustrowany potraw. Tak, to jest do SENDER Aby rozwi±zaæ swój w³asny problem.

1. Nadawca jest burza mózgów 3 rozwi±zania problemu ona / on przedstawiony. Wa¿ne jest, aby wymy¶liæ trzy rozwi±zania. Zmusza to nadawca do rozwa¿enia opcji innych ni¿ g³ównym. £atwo utkn±æ na za³o¿eniu, ¿e je¶li odbiornik nie tylko ......, problem zostanie rozwi±zany. Trzy proponowane rozwi±zania siê wówczas ¿±dania nadawca uczyni³ z odbiornika. W duchu zdrowej, stosunku pracy, odbiornik mo¿e wtedy daæ do nadawcy jako dar, jeden, dwa, wszystkie lub ¿adne z tych ¿±dañ.

Przyk³ad:

Nadawca: "Tak, jeste¶ w stanie siê do:"
. Zawsze k³ad¼ naczynia w zmywarce.
b. Zmieniæ nasze poprzednie porozumienie na co¶ mo¿na po drodze z lub ...
c. Zgadzam siê zrobiæ pranie jako kompromis dla mnie oddanie swoich potraw w zmywarce do naczyñ?

2. Odbiornik bêdzie odzwierciedlaæ wniosków w celu potwierdzenia, ¿e ​​wnioski s± zrozumia³e.

Odbiornik: "Tak, pytasz mnie, czy uwa¿am, ¿e:"
. Zawsze umieszczenie moich naczyñ w zmywarce
b. Staraj siê zgodziæ na nie umieszczaj±c je w zmywarce w pewnych okoliczno¶ciach
c. Zgadzam siê zrobiæ pranie, a bêdziesz umie¶ciæ moje naczynia w zmywarce do naczyñ dla mnie?

3. Nadawca (wyja¶nienie): Nie, opcja B by³o mówiæ o jakim¶ innym rodzajem kompromisu, ale nadal chcesz naczynia w zmywarce.

4. Znowu mirroring, odbiornik: "B zosta³ o tym rozmawiaæ ponownie i osi±gn±æ jakiego¶ kompromisu mo¿emy zarówno zgadzasz siê i po drodze z. Czy to prawda?

5. Nadawca przyznaje, ¿e pe³na wiadomo¶æ zosta³a dok³adnie odbierane.
Nadawca: "Tak, to wszystko"

6. Odbiornik nastêpnie starannie uwa¿a ka¿d± opcjê (Nie szybkie zgodziæ siê na wszystkich trzech). Upewnij siê, czy zgodziæ siê na co¶ co mo¿na po drodze z.

Odbiornik: "Có¿, by³bym sk³onny rozwa¿yæ jeden z trzech wniosków, ale ja naprawdê nie s±dzê, chcê wzi±æ na siebie bielizny. A ja naprawdê nie by³ w stanie po drodze bardzo dobrze. Tak, jak o gdyby¶my ponownie to i staraæ siê osi±gn±æ kompromis mo¿emy zarówno ¿yæ?

7. Nadawca dziêkuje lub uznaje odbiornik w pewnym pozytywny sposób i dzia³a w kierunku uchwa³y.
Nadawca: "¦wietnie. Kiedy chcieliby Pañstwo zrobiæ? "

8. To jest zawsze pomocny byæ konkretny, a nie pozostawiaj±c lu¼ne koñce.
Odbiornik: "A co po kolacjê?

Nadawca: "Brzmi dobrze. Dziêki "

Pamiêtaj, ¿e ODBIORNIK jest podanie SENDER PREZENT. W duchu wspó³pracy i podaj±cy, odbiornik musi do³o¿yæ wszelkich starañ w celu rozwi±zania konfliktu przy wykorzystaniu rodziny-rozwi±zania konfliktu MODEL. NADAWCY CZY DZIÊKUJÊ ODBIORNIKA ZA chêæ pomocy z Ni± / jego problem.

TERAZ pozycje prze³±czników, i przedstawia kolejny konflikt rozwi±zaæ, U¿ywaj±c tego samego FAMILY-rozwi±zania konfliktu MODEL.


Rodzina, rozwi±zywania konfliktów: Komunikacja dla Par
Bior±c na siebie odpowiedzialno¶æ



Wska¼niki dla Negocjowanie konfliktów
1. Zidentyfikowaæ i zaakceptowaæ problem.
2. Szukaæ rozwi±zañ, które s± w interesie relacji.
3. B±d¼ otwarty na ró¿ne rozwi±zania.
4. Dowiedz siê po³±czyæ emocje z powodu.
5. Nie bierz problemy i ró¿nice osobi¶cie.
6. Nie zaprzeczaj reakcjê przeciwnika je¶li jest obecny, ale nie zak³adamy jedn± albo.
7. Dowiedz siê po³±czyæ oddzia³ odpowiednie strategie dzia³ania.
8. Praktyka celowego ograniczone czasowo praktykê.
9. Byæ jasne o co chcesz i potrzebujesz.
10. Zastanów siê chce i potrzebuje z siebie i innych jako wa¿ne.
11. Osobne problemy od ludzi.
12. Komunikowaæ.
13. Zdrowe granice s± krytyczne.
14. Konsekwentne Powy¿sze co chcesz i nie musz± negocjacje konflikt.
15. Unikaæ sztuki zasilania.
16. Naucz siê rozpoznawaæ kiedy negocjuje z siebie.
17. Rezygnacji naiwno¶æ i cynizm.
18. Zapisz ultimatum dla absolutnych non-negotiables lub pó¼nym etapie negocjacji.
19. Nie traæ czasu negocjacji nie-negotiables.
20. Niech ka¿dy cz³owiek zachowaæ swój szacunek i godno¶æ.
21. We¼ pe³n± odpowiedzialno¶æ za swoje zachowanie.
22. Spójrz za dar lekcji.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl